Med den hastigheten kan Apple nå 30 miljoner användare innan provprenumerationstiden på tre månader löper ut.
Apple lanserade sin nya strömningstjänst Apple Music den 8:e juni, och på de fem veckor som gått sedan dess har alltså 11 miljoner nappat på erbjudandet om tre gratismånader.
Som jämförelse har Spotify 75 miljoner användare, men av dem ska bara 20 miljoner vara betalande kunder som regelbundet betalar för att strömma musik.
Apples vice VD för Internet software and Services, Eddy Cue, säger i en intervju med USA Today att av de 11 miljoner användarna har 2 miljoner valt familjepaketet som gäller för upp till sex användare.
Taylor Swift sätter Apple Music på plats.
Strömningstjänster som Spotify, Deezer och Tidal stöter på hård konkurrens från Apple, som redan har 800 miljoner registrerade iTunes-användare – en enorm mängd potentiella kunder till Apple Music.
Ännu så länge är det dock bara Tidal som erbjuder musiken i förlustfri CD-kvalitet, vilket ger ett bättre ljud än komprimerade ljudformat som MP3 och AAC.