För att minska den kollektiva tristessen i Norden startade PlayStation kampanjen/tävlingen Anti-Boredom i början av sommaren. Tävlingen var Facebook-baserad och uppmanade Nordens invånare att dela med sig av filmklipp som visar hur en tråkig situation kan omvandlas till något roligt. Varannan vecka korades en vinnare i varje land, och vinsten var en PlayStation Vita.
För varje klipp som laddades upp ökade rolighetsnivån för det land som klippet kom ifrån, detta illustrerades med en barometer på kampanjsidan. I Sverige vann Alexander Rothberg med sin film Vinterkriget 2 där han leker med visuella effekter.
I samband med att Anti-Boredom lanserades genomfördes en undersökning som visade att Finland var det land som de övriga Nordiska länderna trodde hade tråkigast. Nu när tävlingen är avslutad står Finland som vinnare och Sverige som förlorande land. Vad det säger om vad invånarna i de olika länderna lägger tid på och hur roar sig förtäljer inte historien ..
Läs hela artikeln med LB+
Nyårserbjudande - 50% Rabatt!
50% På LB+ Total i 12 månader! (Spara 925 kr)
Prova LB+ Total i 1 månad
Full tillgång till allt innehåll i 1 månad for bara 79:-
30% På LB+ Total i 6 månader!
Full tillgång till allt innehåll på Ljud & Bild och L&B Home i 6 månader
- Tillgång till mer än 7500 produkttester!
- Stora rabatter hos våra samarbetspartner i LB+ Fördelsklubb
- Nyhetsbrev med senaste nyheterna varje vecka
- L&B TechCast – en podd med L&B
- Inaktiverade annonser