Den globala sport-strömningstjänsten Dazn kommer att öka sin närvaro markant under 2020 och utvidgar till fler än 200 länder. Det skriver företaget i ett pressmeddelande.
Fokus på boxning
Den första fasen av Dazns globala expansion blir en engelskspråkig tjänst som fokuserar på boxning och bygger på företagets investeringar i sporten de senaste åren. Dazn har globala rättigheter för många av världens främsta boxningspromotorer, inklusive Golden Boy Promotions, Matchroom Boxing USA och GGG Promotions. Boxare som Alvarez och Gennadiy ”GGG” Golovkin är några av dem som förekommer i matcher och originalinnehåll på den nya tjänsten.
”Från och med i vår får större delen världen tillgång till Dazn och vårt oöverträffade utbud av boxningsevenemang”, säger John Skipper, styrelseordförande för Dazn-gruppen.
”Vårt stall av världsmästare representerar några av världens mest populära idrottare och vi kommer att arbeta tillsammans med dem för att arrangera spektakulära internationella evenemang under många år framöver.”
Snart kan du se boxaren Golovkin på din mobil i Dazn-appen. (Foto: Dazn)
Klassiska matcher
Förutom live-sport har Dazn ett växande arkiv med klassiska matcher, reportage om idrottare och en mängd originalprogram som 40 DAYS, The Making Of och ONE NIGHT.
I dagsläget finns tjänsten i nio länder: Österrike, Brasilien, Kanada, Tyskland, Italien, Japan, Spanien, Schweiz och USA.
Dazn-appen finns till de flesta uppkopplade enheter, från mobiler och surfplattor till datorer, TV-apparater och spelkonsoler.
Priserna på de olika marknaderna kommer att meddelas under kommande veckorna. I USA kostar tjänsten 100 dollar per år.