Att vara konsument på dagens elektronikmarknad har sina utmaningar. Den tekniska utvecklingen går framåt i ett rasande tempo och det verkar finnas en miljon produkter att välja mellan! Specifikationer kan vara förvirrande och alla tillverkare hävdar att just deras produkt är ”bäst”. Dessutom går priserna upp och ner som en berg-och-dalbana under hela året. Hur ska man kunna vara säker på att man har gjort ett bra köp?
Ljud & Bild testar varje år fler än 400 produkter inom TV, foto, hifi och mobil – just för att hjälpa läsarna att hitta rätt produkter. Men för att hitta de bästa priserna behöver även VI experthjälp.
Nordiskt samarbete med Prisjakt
Publish AS/Ljud & Bild har därför tecknat ett avtal med Prisjakt Sverige AB om att använda deras tjänst prisjakt.nu på webbplatsen www.ljudochbild.se. Avtalet är ett kommersiellt samarbete där Prisjakt levererar prisbevakning, produktinformation och uppdaterade priser.
Från och med nu har alla Ljud & Bilds tester en länk/banner till Prisjakt som alltid visar de bästa priserna.
Via Prisjakts webbsidor kan användaren också se prishistorik och lagerstatus och ställa in bevakningar för de produkter de är intresserade av. På så sätt kan användaren vara beredd när det kommer en kampanj med favoritprodukten!
– Det här samarbetet kommer att stärka banden mellan två välrenommerade namn i hemelektronikbranschen i Norden. Jag är stolt över att lägga till ännu en nyckeltjänst för vanliga konsumenter som alltid söker professionella råd för att göra rätt val. Vi ser också fram emot att växa tillsammans med Prisjakt för att erbjuda marknaden mer, i form av synlighet, transparens och naturligtvis vår kärnverksamhet: värdefulla tester, säger Dyllan Debord, Partner Operations Director på Ljud & Bild.
– Kombination av pålitliga guider och recensioner med transparent prissättning, lättillgänglig för läsarna, kommer alldeles säkert att leda till stort värde för alla. Vi är också glada över att börja arbeta med L&B eftersom det ger oss båda möjligheten att växa ännu mer i Norden, en marknad där vi precis som L&B redan har en stark närvaro, säger Joakim von Stockenström, Partnership Manager på Prisjakt.
Om Ljud & Bild: L&B har Nordens största webbplatser och tidningar inom hemelektronik. Varje år testar L&B testar fler än 400 produkter. Redaktionellt betraktas L&B som professionella och pålitliga tack vare integriteten och kunskapen hos journalister med flera årtiondens erfarenhet. Redaktionen har en nära kommunikation med alla tillverkare på marknaden för att kunna rapportera om nyheter och testa nyckelprodukter, allt för att ge konsumenterna den bästa informationen. Efter många års i branschen har L&B byggt upp läsarbas som når nästan 20 miljoner sidvisningar per år. L&B har en stor läsarbas bestående av en blandning av entusiaster och Google-läsare, och har därför tillgång till en idealisk täckning för effektiv marknadsföring och reklam med hög konverteringsgrad.
Om Prisjakt: Prisjakt är en pris- och produktjämförelsetjänst vars mål är att vägleda konsumenterna till smartare köpbeslut. Företaget grundades 2002 som en liten hobbyverksamhet i Ängelholm. I dag har de fler än 230 personer som arbetar för att ge konsumenterna bästa möjliga information innan de bestämmer sig för sina inköp – Smartare, inte mer. Prisjakt är en del av Schibsted och finns i tio länder: Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nya Zeeland, Irland, Storbritannien, Frankrike, Italien och Polen. I Norden är Prisjakt den ledande produktjämförelsetjänsten och har miljontals aktiva användare. Deras största trafikkälla är direkt men även organisk, via PR, marknadsföring samt partnerskapsprogram där butiker använder hyperlänkar i sina artiklar som leder till Prisjakt.