Om du levde i mitten av 1990-talet har du utan tvekan blivit introducerad för Tamagotchi, ett virtuellt husdjur. Tamagotchi ”levde” på en skärm i en nyckelring och ägaren var tvungen att se till att den virtuella varelsen hade det bra dygnet runt. Om du glömde att ge den regelbunden vård skulle den förtvina och dö inom några timmar.
Nu har snabbmatskedjan KFC fått en plötslig hit med sin egen inofficiella kopia av Tamagotchien. Eduardochi, som leksaken kallas, är ett kycklingben i plast med en otydlig svartvit LCD-skärm, precis som originalet. Med fyra knappar (33 procent fler knappar än originalet) kan du kontrollera det virtuella kycklingbenets välbefinnande.
Eduardochi har nyligen sålts till kunder i KFC:s spanska filialer för 4 Euro. Förutom att den är mindre hälsofarlig än kedjans alla andra produkter har den också varit en sund investering. På eBay säljs kycklingleksaken nu för mer än 10 gånger inköpspriset. Och det är utan extra pommes frites.
Källa: Gizmodo