Den kommande 2022-modellen av Taycan, kan beställas redan nu. Det som är värt att tänka på är att Porsche gjort en del uppdateringar och förbättringar, bland annat är den faktiska räckvidden förbättrad.
Med detta är inget du kan utläsa direkt i specifikationerna, eftersom WLTP-räckvidden uppges vara densamma som på årets modell.
Förbättringen ligger i att den främre elmotorn delvis kopplas ifrån när man valt normal- eller range-körläge, och när man släpper gasen för att bara cruisa (coasting), så kopplar det elektriska frihjulet bort båda drivaxlarna.
Men det räcker med en lätt touch på gaspedalen för att de ska kopplas in igen på millisekunden.
Porsche säger också att de reducerat laddtiden. När man väljer laddning i Turbo Charging Planner, värms batteriet upp till en lite högre temperatur än tidigare vilket gör det möjligt att ladda lite snabbare.
Dagens utgåva har Apple Carplay, och enligt oss ett något långsamt infotainmentsystem. Men nu kommer flera förbättringar, man kan välja Android Auto och PCM-systemet får flera mindre uppdateringar som förhoppningsvis gör reaktionen snabbare.
En ny funktion kallad Remote Park Assist finns också. Den gör precis det som det låter som. Med ett tryck på knappen i appen kan man parkera bilen automatisk i en ledig parkeringsficka, antingen i ett p-hus eller på en parkeringsplats.
Du har säkert uppmärksammat färgen på modellen på bilderna. Porsche introducerar också en mängd nya färger i ett så kallat Paint to Sample-program, där kunden kan välja mellan så många som 65 tilläggsfärger, bland annat färgen som Porsche använt på äldre modeller. Som Ruby Star Red på bilderna.