Genom att gå bort från den datorgenererade design som hittills har gjort många av smartklockorna så nördiga ska Vector försöka locka till sig kunder från både klockbranschen och andra smartklockemärken.
De satsar i stället på en klassisk design och smarta funktioner – och ett par nya, mer intuitiva lösningar som vi inte har sett förut.
Vector är ett helt nytt märke som grundats av före detta chefen på Timex, Joe Santana, och före detta Nike-designern Steve Jarvis, som tillsammans med Vectors teknikchef, Andrei Pitis, har tagit fram de nya klockornas design och funktioner.
I dagsläget vet vi inte så mycket om klockorna, bortsett från att de har 30 dagars batteritid och kan användas tillsammans med mobiler som kör iOS, Android och Windows. Vattentäta ner till 50 meters djup är de också.
De ska också ha en sensor som registrerar att användaren bekräftar ett inkommande SMS med hjälp av en liten knyck med handleden och sedan slutar störa tills nästa meddelande kommer.
Exakta priser och lanseringsdatum saknas ännu så länge men Vector börjar med två modeller som går att förbokas på vectorwatch.com: den runda Luna (350 dollar) och den rektangulära Meridian (200 dollar).