Arcam Audio har en lång historia som sträcker sig nästan 50 år tillbaka i tiden, till 1976. Det arvet förvaltas fortfarande, men företaget ändrar nu sin stil för att tilltala en yngre och mer livsstilsinriktad publik.
Detta avslöjades vid ett evenemang för kunder och audiopressen på The Vinyl Factory i London. Under eventet lanserades den nya produktserien Arcam Radia, som består av de integrerade förstärkarna Arcam A5, A15 och A25, CD-spelaren CD5 och streamern ST5.
”Vi vill attrahera yngre ljudentusiaster som vill investera i high-end anläggningar utan att det kostar skjortan”, säger Tim Giblin, Director of Global Marketing, Harman Portfolio Brands.
I samband med rebrandingen introduceras ”Radia Yellow” som ett universellt och modernt färgval som återspeglar energin i musik. Den ingår i alla produkter i Radia-sortimentet.”
För att lugna dig är utrustningen fortfarande i svarta lådor. Men kryddad med en gul rand.
Ingenjörer möts – och ljuv musik föds
Arcam Audio har sitt säte i närheten av den berömda universitetsstaden Cambridge. Historien började på det klassiska sättet: två vänner med passion för musik och elektronik träffades när de studerade till ingenjörer vid Cambridge University och grundade Amplification and Recording Cambridge 1976.
Arcam har nu utvecklat och tillverkat CD-spelare i nästan 30 år, medan ättlingar till företagets första förstärkare har vidareutvecklats i över 40 år.
Läs hela artikeln med LB+
Julerbjudande - 50% Rabatt!
50% På LB+ Total i 1 år! (Spara 925 kr)
Prova LB+ Total i 1 månad
Full tillgång till allt innehåll i 1 månad for bara 79:-
LB+ Total 12 månader / 156 kr
Full tillgång till allt innehåll på Ljud & Bild och L&B Home i 12 månader
- Tillgång till mer än 7500 produkttester!
- Stora rabatter hos våra samarbetspartner i LB+ Fördelsklubb
- Nyhetsbrev med senaste nyheterna varje vecka
- L&B TechCast – en podd med L&B
- Inaktiverade annonser