Vi har sett skisserna förut, då kunde man se att nästa elbil från Volvo blir mycket större än XC40 Recharge.
I går visade Volvo-chefen Håkan Samuelsson upp Concept Recharge, som mer än bara antyder designen på nästa elbil. Som blir en elektrisk XC90, men med en sportigare silhuett än dagens XC90 med kolvmotor.
Taklinjen går ner från B-stolpen och ger bilen ett utseende som påminner om en crossover, lite som en Porsche Taycan Cross Turismo, fast med en rak bakände som liknar alla nyare Volvo-modeller.
Fronten och överhänget är kortare än dagens S90 och XC90, som den elektriska versionen ersätter, och bakhjulen är flyttade långt bakåt så att hjulbasen blir lång och insidan rymlig.
– Med Concept Recharge fortsätter vi att bygga vidare på Volvos långa designtradition på ett modernt och fräscht sätt när vi går in i vår helt elektriska framtid. Konceptet står för allt som vi tror att kunderna förväntar sig av en helt elektrisk Volvo, och vi ser fram emot att införa denna filosofi i nästa generation av våra bilar, säger Robin Page, chefsdesigner på Volvo Cars.
Av erfarenhet vet vi att detta bara är ett koncept och att den färdiga bilen knappast kommer att se exakt likadan ut. Men visst, business lounge-designen mycket väl bli verklighet för de som vill betala för specialutgåvor. Range Rover och Bentley gör det, så varför inte Volvo?
Det ska dock gå att höja baksätena så att små barn kan se ut genom fönstren.
Volvo introducerar nästa generations infotainment i XC90, som har en 15-tums stående pekskärm där användbarhet och säkerhet ska ha ett särskilt fokus.
däremot är säkert är att bilen får en LiDAR-sensor (se ovanför vindrutan), tillverkad av Luminar, som ska göra bilen ännu mer självkörande än nuvarande nivå 2.
På det här stadiet avslöjar inte Volvo något om räckvidd och batterier, men de har tidigare sagt att de kommer att införa 800-voltsteknik som höjer laddningshastigheten, och den långa plattformen har gott om plats för batterier under ett helt plant golv. Så räkna med klassledande räckvidd. Volvo antyder upp till 90 mil på en laddning.
Men desto viktigare är Volvos satsning på att ingen ska omkomma i en Volvo. De har ett namn för det, Zero Collision, där LiDAR och flera andra sensorer ska förhindra kollisioner.