Världens största mässa för konsumentelektronik, IFA, som äger rum varje år i Berlin mot slutet av sommaren, var tvungen att nöja sig med ett extremt nedskalat och delvis digitalt evenemang 2020.
Men 2021 är IFA tillbaka i sin traditionella form i mässhallarna vid Funkturm i Berlin, lovar arrangörerna i ett pressmeddelande.
”Vi är överväldigade av det extremt starka stödet från våra partner, vilket visar branschens stora intresse för att presentera sina innovationer för IFAs globala mediepartner live i Berlin”, säger Jens Heithecker, IFA Executive Director i ett pressmeddelande.
En rad utställare har redan försäkrat att de kommer att vara på plats i september när dörrarna enligt planerna slås upp för den fysiska mässan under perioden 3 till 7 september 2021.
Bland dessa finns Blaupunkt, Hama, Miele, Schneider Electric och TP-Link.
”IFA är årets innovationsmässa. Tekniska innovationer är mässans magneter: vi behöver dem, särskilt i osäkra tider, eftersom det nu handlar om att bli starkare, mer konkurrenskraftiga och effektivare. Därför ser vi fram emot att träffa våra kunder och partner igen i år i Berlin”, säger Bernd Rützler, Executive Vice President Corporate Marketing & Brand Management från Alfred Kärcher SE & Co. KG.
IFAs pressmeddelande nämner dock ingenting om hurivida branschens största tillverkare – till exempel LG, Panasonic, Samsung och Sony – har planer på att delta.