Även om de flesta resor som sträcker sig längre bort än matbutiken eller apoteket har fått skjutas upp så finns det fortfarande – kanske nu mer än någonsin – ett behov av att kunna stänga ute oväsen från omgivningen. JBL är beredda med sina alternativ i den hårda konkurrensen bland brusreducerande hörlurar.
JBL:s hörlurar heter JBL Club och serien består av tre modeller, varav två har aktiv brusreducering, ANC.
Toppmodellen heter JBL Club One och är fullproppad med ny teknik och varumärkesbeteckningar, inklusive 40 mm element med membran av grafen och så kallad True Adaptive Noise Cancelling-teknik, där ljud från omgivningen mäts 50 000 gånger i sekunden. Hörlurarna kompenserar också för ljudläckor som beror på glasögon, hår eller huvudrörelser. JBL Club One kostar 3 500 kronor och är alltså direkt jämförbar med de närmaste konkurrenterna i lyxklassen.
Lite längre ner på prisskalan hittar vi over-ear-modellen Club 950NC med aktiv brusreducering och on-ear-modellen Club 700BT. Gemensamt för dem är att JBL utlovar exklusiv design och material av hög kvalitet, huvudband av läder, metallgångjärn och utbytbara öronkuddar för maximal komfort.
JBL Club-modellerna är utrustade med röstassistenterna Google Assistant och Amazon Alexa samt Stage+. Och med appen ”My JBL Headphones” är det enkelt att anpassa ljudet egna lyssningspreferenser eller välja ljudprofiler från några av världens mest berömda diskjockeys.