TCL ökar sin satsning i Norden: Rullar ut ny butiksutställning

TCL vill öka kännedomen om sina nya TV-modeller, inklusive Frame-konkurrenten NXTFRAME.

TCL display

TCL lanserar en ny produktutställning i butik i november, som enligt uppgift är deras största utställningsprojekt hittills. Syftet är att öka kännedomen om det nya TV-sortimentet och i synnerhet designmodellen NXTFRAME. Projektet omfattar ett stort antal dedikerade utställningar, så kallade displayenheter, som kommer att installeras i Elkjøps/Elgigantens butiker över hela Norden.

Enligt pressmeddelandet vill TCL skapa en tydlig synlighet i butikerna, och ge kunden möjlighet att upptäcka NXTFRAME samt TCL:s övriga TV-modeller som QLED och QD-Mini LED.

Läs också Kolla in vad TCL drog upp ur hatten på IFA-mässan Visade bland annat upp en ny Frame-konkurrent, en ny premiummodell och en helt ny flaggskepps-TV.

Dedikerade utställningsytor för TV

Som ett resultat av det nya projektet kommer TCL att ha en framträdande plats i Elgigantens TV-avdelning. Utställningarna kommer bland annat att visa hur NXTFRAME-TV:n ser ut monterad på vägg och golv, för att ge inspiration till hur TV:n kan integreras i det egna hemmet. Dessutom blir det naturligtvis lättare att demonstrera TV:ns olika funktioner.

TCL påpekar att det finns ett stort intresse för inredning i Norden, och NXTFRAME med sin slimmade design med utbytbara ramar kommer säkert att tilltala många. TV-skärmen erbjuder också möjligheten att visa digital konst och foton på skärmen när den inte används – inte helt olikt en annan välkänd konkurrent.

TCL NXTFrame på ett golvstativ – från IFA-mässan i Berlin tidigare i år. (Foto: Audun Hage)

”Med dedikerade displayer vill vi skapa ett naturligt flöde av människor som ser dessa, eftersom det blir något som sticker ut i butiksmiljön. Displaysatsningen ger oss också möjlighet att kommunicera vårt varumärke och produkten tillsammans med tillbehör och hur de kan monteras”, säger Sebastian Skarp, Nordic Retail Marketing Manager TCL Electronics Europe, och tillägger:

”Många människor i Norden vill ha en TV som är mer än en teknisk pryl, och TCL NXTFRAME TV fungerar också som ett konstverk och smälter in i inredningen. Att visa upp vår nya TV är en viktig del av vår varumärkesstrategi i Norden och ett naturligt steg för att nå fler människor med vår vision om livsstils-TV.”

Utställningen genomförs för närvarande i Elkjøps/Elgigantens butiker i Norge, Sverige, Danmark och Finland.

NXTFRAME är en direkt konkurrent till Samsung The Frame, som länge har varit en av de mest populära TV-modellerna i Norden. Vi har redan testat den nya utmanaren mot ”veteranen”, och om du vill veta hur det gick rekommenderar vi att du läser vårt test!

Läs också Vilken Frame-TV är bäst? TV, TV på väggen där, säg vem som vackrast i landet är – Samsung the Frame eller TCL NXTFRAME?
Läs också Jake Paul vs Mike Tyson kommer allt närmare Årets mest hypade boxningsmatch kommer att streamas live på Netflix den 15/16 november - snart kan du se dokumentären.
Läs också Samsung MicroLED: Bländande bildkvalitet, men det kostar ... Kan vi fresta dig med en 110 tums MicroLED-TV för en och en halv miljon?
Läs vidare
Exit mobile version