TCL frestar TV-köpare med en biljett till Super Bowl-finalen

Amerikaner som slår till på TCL:s nya 115-tums TV får en extra upplevelse på köpet.

TCL 115QM89 NFL

TCL:s massiva 115-tummare 115X955 – världens största MiniLED-TV – har redan testats grundligt här i Norden, och nu väcker den uppmärksamhet även på andra sidan Atlanten: Den amerikanska versionen av jätteskärmen heter TCL 115QM891 och är i stort sett identisk med den europeiska modellen. Den har en 4K QLED LCD-panel och en MiniLED-bakgrundsbelysning med så många som 20 000 dimningszoner, vilket enligt vår erfarenhet ger en fantastisk bildupplevelse. Men det är uppenbarligen inte tillräckligt, för nu lanserar den kinesiska TV-tillverkaren ett nytt stunt riktat mot amerikanska TV-kunder.

TCL 115″ i QM891-serien (X955) Foto: TCL

Lanserar sin egen ”VIP-klubb” för 115″-ägare

De första som köper en 115QM891 för 20 000 dollar blir medlemmar i TCL:s ”Club 115” och kan sedan välja mellan en rad bonusar. Dessa inkluderar en biljett till Super Bowl LIX, den prestigefyllda titelmatchen i NFL (National Football League), som äger rum den 9 februari 2025. Det är värt att nämna att TCL är en av huvudsponsorerna för NFL.

Erbjudandet omfattar visserligen bara en biljett och inkluderar inte flygresor. Man utlovas dock en unik upplevelse tillsammans med andra ”galna” storbildsköpare.  Men du måste vara medlem i 115″-klubben – de som köper 98 tum eller mindre får nöja sig med att se finalen hemifrån.

Erbjuder även resor till Hollywood och Las Vegas

TCL har också ett antal andra alternativ för de som inte gillar amerikansk fotboll. Man kan till exempel gå på en filmpremiär på den berömda TCL Chinese Theatre i Hollywood, inklusive flyg och hotell. Eller en resa till LA för att besöka Activision och se hur Call of Duty-spelet tillverkas.

Alternativt, för den som inte är imponerad av fotboll eller Hollywoodglamour, kan TCL locka med en all-inclusive resa till Las Vegas för att delta på elektronikmässan CES 2025. Där har man möjlighet att se vad TCL och andra TV-tillverkare drar upp ur hatten nästa år (förhoppningsvis inte en ännu större TV med 30 000 dimningszoner…).

Du riskerar också att stöta på L&B-redaktionen på jobbet, eftersom vi redan har säkrat en biljett till CES – men inte till Super Bowl, tyvärr.

Vi har inte märkt av några liknande erbjudanden här hemma, men TCL är också sponsor till ett antal europeiska fotbollsklubbar, däribland svenska Djurgården – så kanske kan man hoppas på en resa till Tele2 Arena i Stockholm om inte annat?

Läs också Din egen IMAX-bio TCL har imponerat på oss tidigare med sina prisvärda storskärmar. Men har de vad som krävs för att ta steget upp till highend-klassen? Svaret får vi av toppserien X955 i 98 och 115 tum.
Läs också Är den här teven tillräckligt stor? Det är inte bara vi nordbor som älskar stora TV-apparater.
Läs vidare
Exit mobile version