Smeg lanserar House of Coffee – och en ny kaffemaskin

Smeg lanserade i slutet av oktober House of Coffee, som en djupdykande satsning på kaffekategorin, och nu presenterar de en ny, helautomatisk espressomaskin.

Smeg BCC13

Med den helautomatiska och kompakta kaffemaskinen BCC13 tar Smeg nästa steg i sin satsning på kaffemaskiner – den nya maskinen har försetts med ett fullintegrerat mjölksystem som ska möjliggöra en smidig, snabb och effektiv bryggning av både kaffe och mjölk.

Med en enkel knapptryckning kan BCC13 förbereda upp till tio olika kaffedrycker med mjölk. Den justerbara dispenserfunktionen gör det möjligt att använda koppar i olika storlekar, medan den avtagbara droppbrickan underlättar rengöringen.

Med BCC13 kan man skapa en rad olika mjölkbaserade drycker med hjälp av den 500 ml stora behållaren, tillverkad av det hållbara och BPA-fria materialet Tritan. Tack vare det effektiva termoblockuppvärmningssystemet kan kaffemaskinen leverera din önskade dryck på bara några få sekunder, meddelar företaget, och berättar att enkla rengöringsfunktioner, inklusive den lätta rengöringsproceduren för mjölksystemet, garanterar att underhåll av maskinen är en enkel och smidig process.

Vid framtagningen av Smegs nya kaffemaskiner har inspiration, teknik och erfarenhet hämtats från La Pavoni, som köptes av Smeg 2019 och som är världens äldsta tillverkare av espressomaskiner. Vi lägger stor vikt vid att behålla kärnan i La Pavoni som ett eget varumärke som producerar handgjorda maskiner för en kaffekonsument som är ute efter produkter som är snäppet mer avancerade än de mer lättillgängliga produkterna från Smeg, säger Kajsa Djurfeldt, Trade Marketing & PR Manager på Smeg, och berättar att Smeg den 20 oktober gick Live med ”House of Coffee” på den nordiska marknaden”.

House of Coffee

House of Coffee är ett ambitiöst steg framåt för Smeg och representerar varumärkets förståelse för den moderna kaffemarknaden och dess krav, anger företaget, och berättar att denna satsning syftar till att inspirera konsumenter genom att ta den italienska kaffekulturen till Norden och att möta olika typer av kaffedrickares behov och önskemål genom olika sorters kaffeprodukter.

Smegs House of Coffee ska fungera som en plattform där kaffeentusiaster kan utforska nya bryggmetoder, upptäcka nya kaffesorter och utbyta expertis inom kaffevärlden.

Vi är entusiastiska över att introducera House of Coffee som ett nytt kapitel i Smegs historia. Vårt fokus har alltid varit att skapa produkter av hög kvalitet som förbättrar användarnas dagliga livsstil. Med House of Coffee vill vi skapa en kaffekultur som omfamnar passion, kvalitet och innovation”, säger Ulrika Theander, VD på Smeg Nordic.

Pris och tillgänglighet

BCC13 tillhör Smegs nya designlinje inom SDA (Small Domestic Appliances) som har en lite mer modern och sofistikerad framtoning än den klassiska 50-style, anger Smeg. Smeg BCC13 är tillgänglig nu i svart, vitt och smaragdgrönt, och priset är 9 995 SEK.

Läs också Färgglad espressomaskin från Smeg Smeg har lanserat en halvautomatisk espressomaskin, med mjukt rundad design, och den är tillgänglig i sex färger.
Läs vidare
Exit mobile version