Med ett nytt sätt att enkelt testa olika bönor, en användarvänlig display och en elegant design lanserar De’Longhi Rivelia som den ultimata kaffemaskinen för konsumenter som vill byta till en ny kaffeupplevelse.
Med dagens oändliga variation av kaffebönor på marknaden, från ljusrostat till extra mörkrost, unika blends och olika ursprung, är valet av böna en konst i sig, menar företaget, och berättar att Rivelia gör det möjligt att byta mellan olika kaffebönor i och med Bean Switch System, där användaren själv bestämmer om de återstående bönorna i maskinen ska användas till att brygga ytterligare en kopp eller mala och tömma, för att byta till en annan böna.
Två bönbehållare ingår, vilket ger användare möjlighet att enkelt utforska olika bönor.
Det är inte lätt att veta vilken typ av böna eller rostningsgrad man föredrar, det bästa rådet brukar vara att prova sig fram. Det är därför väldigt roligt att få presentera Rivelia som med sin utbytbara bönbehållare gör det möjligt att utforska olika typer av bönor och med det, nya kaffeupplevelser”, säger Victoria Avén, Brand Manager på De’Longhi Scandinavia.
Rivelia är försedd med Bean Adapt Technology, som hjälper till att ställa in rätt parametrar för temperatur, malning och intensitet, baserat på den specifika bönan och rostningen som ska användas. Användaren kan spara inställningar för upp till sex olika kaffebönor i maskinen.
Rivelia erbjuder 16 olika kaffedrycker, som kan anpassas efter användarens önskemål. En 3,5-tums färgdisplay med svepfunktion, användarvänligt gränssnitt och visuella animationer visar vägen från böna till en perfekt kopp kaffe, förklarar De’Longhi, och berättar att den nya funktionen Coffee Routines lär sig användarens kaffevanor och anpassar menyn efter olika tidpunkter på dagen.
Brad Pitt i andra kapitlet av ”Perfetto”
I samband med lanseringen av Rivelia presenterar De’Longhi det andra kapitlet i den globala kampanjen ”Perfetto” tillsammans med sin varumärkesambassadör Brad Pitt.
Pris och tillgänglighet
De’Longhi Rivelia är tillgänglig nu i två olika versioner – i färgerna svart, beige, vit och gråblå – där den ena har manuell mjölkskumning medan den andra har LatteCrema Hot Technology, vilket enligt företaget skall ge perfekt mjölkskum med både mjölk- och växtbaserade alternativ. Priset är 8 399 SEK respektive 9 599 SEK.