Teknikföretaget Nothing grundades 2020 med det uttalade målet att utmana marknaden och återskapa entusiasmen för teknikprodukter.
Carl Pei, vd och medgrundare av Nothing, har en bakgrund på OnePlus, och under hans ledning har företaget haft en alternativ stil och lanserat produkter som de transparenta öronpropparna Nothing Ear (1) och Nothing Ear (stick), samt Nothing Phone (2), en smartphone med ett mycket speciellt gränssnitt av LED-lampor på baksidan, det så kallade Glyph Interface.
Men Nothing-produkterna är inte särskilt billiga, och företaget vill också göra sin miljöprofil grönare med billigare produkter. ”Budgetelektronik saknar kvalitet och bra design”, säger Carl Pei i en video som Nothing just har publicerat på YouTube, och därför lanserar företaget nu budgetvarumärket ”CMF by Nothing”.
CMF by Nothing kommer att fokusera på ren och tidlös design av produkter som är prisvärda, men som ändå erbjuder högre kvalitet än vad som är vanligt för prisklassen, lovar Pei.
Han avslöjade också att de första produkterna från CMF by Nothing, en smartwatch och en uppsättning nya öronproppar, kommer att lanseras senare i år.
Se hela videon här: