Onkyo relanseras

Nya ägare har ambitioner för Onkyo.

Onkyo Rebrand Press Release Hero 1600x1000 1

Illustration: Onkyo

Med nya ägare ska det anrika varumärket återuppstå. Onkyo kommer att visa upp nya hi-fi- och hemmabioprodukter på CES i Las Vegas i januari. Där kommer de att markera Onkyos återkomst, efter att ha levt en slags nomadtillvaro med olika ägare under de senaste åren.

Onkyo är kanske mest kända för sina hemmabioreceivrar, men företaget har också en lång historia av hi-fi-produkter. Under 2025 kommer Onkyo att relanseras med nya hemmabio- och hi-fi-produkter, men det finns också antydningar om att vi kan komma att få se högtalare med Onkyo-varumärket på.

Läs också Onkyo A-9150 Onkyo sätter på sig slips och finkostym och levererar ljudet med stil och elegans.

De nya ägarna Gentex Corporation, kjöper VOXX International, som också äger Integra, som var Onkyos high-end-varumärke, samt Pioneer och amerikanska Klipsch. Vissa kanske minns soundbaren Flexus, som Onkyo ursprungligen skapade tillsammans med Klipsch.

Vi har sett bilder på några av de nya Onkyo-produkter som kommer att lanseras i januari och designen signalerar en ny riktning. Det är stilrent, modernt och skiljer sig en del från den Onkyo-design som vi känner igen från våra tester av Onkyo-produkter.

Onkyo RZ-50. Foto: Onkyo

Exakt vilka produkter som kommer att lanseras i januari är inte klart i dagsläget, men Onkyo mer än antyder att vi kommer att få se både receivrar och hi-fi-komponenter. Nyckelorden här är bland annat Dolby, DTS, THX, Wi-Fi, Bluetooth, AirPlay, Google Cast, Spotify och Tidal.

Håll ögonen öppna i januari, då vi kommer att rapportera från Onkyos relansering på CES.

Läs också Ljuv musik från Klipsch och Onkyo Den nya Flexus-serien visar lovande takter: Flexus Core 200 passar fint till både film och musik.
Läs vidare
Exit mobile version