Razer-utrustning i Dolce&Gabbana-design

Det italienska lyxvarumärket har piffat upp de svarta gamingprodukterna från Razer.

Headphones 16 9 72DPI 1920x1080 1

(Foto: Razer / Dolce&Gabbana)

Gaming har blivit en folksport – men kan man ens gå så långt som att kalla gamingutrustning för modeobjekt?

Razer refererar konsekvent till sig själva som ett ”livsstilsvarumärke för gamers”, vilket mycket väl kan leda till höjda, grå ögonbryn på redaktionen. De är ju trots allt bara en tillverkare av speltillbehör.

Kanske har skepsisen fått Razer att reagera, för nu har de slagit sig ihop med ett varumärke som är en erkänd expert på modeaccessoarer: italienska Dolce&Gabbana.

D&G har fått lov att omdesigna välkända Razer-produkter, och resultatet är en samling tillbehör och kläder i en design som utan tvekan är distinkt.

Produkterna i fråga är Razer Barracuda headset (bilden) och Enki Pro stolen (nedan). Båda har generöst beströtts med D&G:s logotyp. I 24 karats guld.

(Foto: Razer / Dolce&Gabbana)

D&G har också skapat en serie T-shirts, hoodies och cargobyxor i Razer/D&G-design. Dessa kan köpas på dolcegabbana.com.

Pris och tillgänglighet

Kollektionen droppar (vilket innebär att saker börjar säljas) den 30 november kl. 15:00 europeisk tid på Razers webbplats. Det är ovanligt att vi måste ange en tid för när spelutrustning blir tillgänglig. Men kollektionen är lika begränsad i antal som den är exklusiv. Det finns totalt 1 337 hårdvaruenheter.

Dolce&Gabbana Razer Barracuda headset kostar 700 euro och Dolce&Gabbana Razer Enki Pro gamingstol kostar 3 999 euro.

Ja, det är priset i euro! Priserna för de normala utgåvorna ligger vanligtvis runt en femtedel av detta. Men då utan D&G-logotypen i 24 karats guld.

Antalet och priset på kläderna avslöjas inte.

Läs vidare
Exit mobile version